ZUŻYCIE PALIWA

Czynniki decydujące o zużyciu paliwa. Ze wzoru na jed­nostkowe zużycie paliwa ge wynika, że jest ono odwrotnie proporcjonalne do sprawności użytecznej, czyli do iloczynu trzech sprawności: teoretycznej, mechanicznej  i  wypełnie­nia wykresu. Aby ograniczyć zużycie        paliwa,  trzeba więc dążyć do powiększenia tych trzech sprawności. Ze wzoni na sprawność teoretyczną wynika, że zależy ona głównie od stopnia sprężania. Dlatego też na ogół dąży się do pod­wyższenia stopnia sprężania. Obecnie w silnikach o zapło­nie iskrowym stosuje się stopnie sprężania w granicach 10, a nawet wyższe. Istotny wpływ na sprawność teoretyczną ma również stopień wstępnego rozprężania q, czyli stosunek objętości spalin przy początku rozprężania do pojemności komory sprężania.

Witaj na moim serwisie ! Jeśli szukasz strony dzięki której będziesz mógł rozwinąć swoje pasje to doskonale trafiłeś! Portal w całości poświęcony jest tematyce hobby! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)