Wybieranie produktów na półki

Firmy handlowe walczące dzisiaj o klientów nie mają łatwego życia. Konieczne jest prowadzenie bardzo rozsądnej i rozważnej polityki przy jednoczesnym strategicznie bezbłędnym planowaniu i rozglądaniu się na ruchy konkurencji. Niektóre firmy wycofały się już z naszego kraju nie widząc szans na rozwój swojej sieci sklepów spożywczych, podczas gdy inni zdecydowali się promować swoją markę jeszcze mocniej. W wielu sklepach klienci wydają pieniądze bez względu na wartość produktów. Jeśli nadal zarabiają na tyle, by podczas zakupów nie martwić się o stan konta, przeważnie promocje mają dla nich jedynie charakter okazyjny i nie wpływają na najważniejszą decyzję – o wyborze marki. Dlatego sklepy starające się przekonać do zakupów osoby zamożniejsze muszą regularnie unikać marek, które nie kojarzą się zbyt ekskluzywnie czy wręcz przeciwnie, adresowane są do najbardziej ubogich. Zamożni klienci na zakupach wolą widzieć, że ich sklep absolutnie w każdym segmencie stawia na produkty z najwyższej półki – nawet jeśli to tylko wrażenie.

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)