Trzy grupy potencjalnych klientów

Każdy z nas chodzi na zakupy. I każdy zachowuje się inaczej podczas robienia tychże. Co prawda, klientów sklepów można podzielić na kilka zasadniczych grup. Pierwsza grupa, do której należą głównie kobiety to zapaleńcy, którzy szukają tylko okazji do wydania pieniędzy. Najlepiej będzie, jeśli zakup będzie dokonany pod szyldem promocji czy wyprzedaży. Wówczas kupujący (bądź dokładniej: kupująca) ma jawne wyjaśnienie, dlaczego dokonała nieplanowanego zakupu – w końcu taka okazja może się już szybko nie powtórzyć! Kolejna grupa to osoby, które chciałyby coś kupić, ale nie mają na to fizycznych możliwości, czyli własnej gotówki. Do tej grupy zaliczają się przede wszystkim dzieci oraz młodzież, która nie bardzo potrafi oszczędzać marne grosze z kieszonkowego. Ostatnią grupą są oczywiście mężczyźni, czyli przedstawiciele klienteli, która jest nastawiona na zrobienia bardzo szybko bardzo konkretnych zakupów, a spowodowane jest to jednym prostym tokiem myślowym: zakupy to marnowanie cennego czasu.

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)