TŁOK PODCZAS OBRACANIA

Tłok podczas obracania się jest prowadzony przez korbę, przy czym koło zębate o zazębieniu zewnętrznym, zamoco­wane nieruchomo w środku symetrii przekroju cylindra, zazębia się z kołem zębatym o uzębieniu wewnętrznym, którego środek leży w środku symetrii tłoka. Stosunek liczby zębów koła nieruchomego do liczby zębów koła ruchomego wynosi 2 :3. Opisany układ kinematyczny powoduje, że prędkość obrotowa korby, połączonej z wałem silnika, jest trzykrotnie większa niż prędkość obrotowa tłoka silnika. Silnik KKM zawiera w każdym cylindrze trzy komory robocze utworzone przez ściany cylindra i „boki” tłoka. W dalszym ciągu omawiany jest tylko silnik jednocylindro- wy. Budowane są także silniki wielocylindrowe.

Witaj na moim serwisie ! Jeśli szukasz strony dzięki której będziesz mógł rozwinąć swoje pasje to doskonale trafiłeś! Portal w całości poświęcony jest tematyce hobby! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)