SILNIKI O TŁOKACH WIRUJĄCYCH

Zmienność kierunku i prędkości posuwisto- -zwrotnego ruchu tłoka w cylindrze stwarza istotne niedo­godności, jak:   niemożność uzyskania tarcia płynnego pomiędzy tło­kiem i cylindrem (wskutek zmian kierunku ruchu tłoka i zerowej jego prędkości w zwrotnych położeniach),   niekorzystne przyspieszenia o zmiennym kierunku i wiel­kości (do 10000 m/sek2 w silnikach szybkobieżnych), wywołujące znaczne siły bezwładności obciążające części układu korbowego, co często zmusza do stosowania spe­cjalnych środków do wyrównoważenla silnik,   konieczność stosowania skomplikowanego i kosztownego mechanizmu rozrządu, w celu uzyskania czterosuwowego cyklu pracy, pozwalającego w sposób najbardziej racjo­nalny na rozdzielanie poszczególnych procesów za­chodzących w czasie pracy silnika.

Witaj na moim serwisie ! Jeśli szukasz strony dzięki której będziesz mógł rozwinąć swoje pasje to doskonale trafiłeś! Portal w całości poświęcony jest tematyce hobby! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)