SILNIK WYSOKOPRĘŻNY

Silnik wysokoprężny (o zapłonie samoczynnym). Podczas procesu ssania lub ładowania cylinder napełnia się zawsze tylko czystym powietrzem, które następnie ulega sprężeniu w-trakcie procesu sprężania. Pod koniec suwu sprężania, jeszcze przed wykonaniem przez tłok zwrotu zewnętrznego, do cylindra zostaje wtryśnięta pod znacznym ciśnieniem dawka ciekłego paliwa, przeważnie oleju napędowego. Paliwo to natychmiast odparowuje i miesza się ze sprężo­nym powietrzem. Powstająca w ten sposób wewnątrz cylindra mieszanka bardzo szybko nagrzewa się od gorącego powietrza (oraz ewentualnie rozżarzonych elementów) i sa­moczynnie się zapala. Dostatecznie wysoką temperaturę powietrza pod koniec suwu sprężania zapewnia odpowied­nio wysoki stopień sprężania (stąd popularna nazwa silnik wysokoprężny). Procesy rozprężania i wydechu przebie­gają podobnie jak w silniku o zapłonie iskrowym.

Witaj na moim serwisie ! Jeśli szukasz strony dzięki której będziesz mógł rozwinąć swoje pasje to doskonale trafiłeś! Portal w całości poświęcony jest tematyce hobby! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)