PODZIAŁ KOMORY

Komora jest podzielona na dwie równe części, gdy tłok znaj­duje się wzwrotnym położeniu minimalnej objętości (ZPmiri). Uzyskiwany przy tym teoretyczny stopień sprężania ma nieco zbyt dużą wartość nawet w porównaniu z silnikami o    zapłonie samoczynnym. Dlatego też w praktyce stosuje się wgłębienia w „bokach” tłoka, które zwiększają mini­malną objętość sprężania, a przez to obniżają stopień sprę­żania. Wgłębienie takie łączy również obie wymienione części komory sprężania. Powierzchnią skokową nazwano różnicę maksymalnej i mi­nimalnej powierzchni przekroju pomiędzy zarysem cy­lindra i tłoka, dla jednej komory. Objętość skokowa równa jest iloczynowi powierzchni sko­kowej (Fs) i „grubości” tłoka (B).

Witaj na moim serwisie ! Jeśli szukasz strony dzięki której będziesz mógł rozwinąć swoje pasje to doskonale trafiłeś! Portal w całości poświęcony jest tematyce hobby! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)