OBROTOWY RUCH

Obrotowy ruch tłoka, jego zupełnie odmienny kształt od tłoka klasycznego, jak również kształt cylindra uzasadniają jedynie zaliczenie rozpatrywa­nych silników do grupy obrotowych, a nie suwowych. Silnik o tłoku wirującym może dostarczać pracę mechaniczną podczas każdorazowego zwiększania objętości komory roboczej, lub też w trakcie co drugiego zwiększania tej objętości. W związku z tym silniki o tłokach wirujących można podzielić na dwutaktowe i czterotaktowe, nazywając taktem zmianę objętości komory roboczej od maksymalnej do minimalnej lub odwrotnie. W takim ujęciu takt odpo­wiada suwowi tłoka zwykłego silnika tłokowego.

Witaj na moim serwisie ! Jeśli szukasz strony dzięki której będziesz mógł rozwinąć swoje pasje to doskonale trafiłeś! Portal w całości poświęcony jest tematyce hobby! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)