NIEJEDNORODNOŚĆ MIESZANKI

Niejednorodność mieszanki jest następstwem nie­zupełnego odparowania I niedokładnego wymieszania paliwa z powietrzem. Z tego względu rozróżnia się średni współ­czynnik składu mieszanki dla danego cylindra oraz miejsco­wy współczynnik dotyczący określonej objętości przestrzeni roboczej cylindra. Pulsujący przebieg zasysania mieszanki przez silnik gaźnikowy oraz niejednakowe opory przepływu do poszczególnych cylindrów, niejednakowe podgrzewanie poszczególnych części rury ssącej oraz zjawiska dynamiczne powodują, żeskład mieszanki (średni) jest niejednakowy w po­szczególnych cylindrach oraz w kolejnych przebiegach pracy. Dotyczy to zarówno wartości współczynnika składu, jak. i procentowego udziału poszczególnych frakcji paliwa oraz dodatków przeciwstukowych, ewentualnie oleju itp.

Witaj na moim serwisie ! Jeśli szukasz strony dzięki której będziesz mógł rozwinąć swoje pasje to doskonale trafiłeś! Portal w całości poświęcony jest tematyce hobby! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)