MOC UŻYTECZNA

Ciężar zasysanego do cylindra świeżego ładunku jest mniej­szy niż ładunku teoretycznego, wskutek:   pozostałości spalin w cylindrze, których ilość w silni­kach czterosuwowych zależy od wielkości komory sprę­żania 1 od oporów przy wydechu, a w dwusuwowych od dokładności przepłukiwania,   oporów ssania przyczyniających się do wzrostu pod­ciśnienia w rurze ssącej i w samym cylindrze,   nagrzewania się i rozszerzania świeżego ładunku.Moc użyteczna (efektywna) Ńe [KM] — moc mierzona na wałe korbowym w dowolnych warunkach pracy silnika, kiedy czynne są jego mechanizmy i urządzenia będące zwykle w ruchu (pompa wody, oleju, paliwa oraz wtryskowa, nieobciążona prądnica, dmuchawa powietrza, wentylator, sprężarka itp.).

Witaj na moim serwisie ! Jeśli szukasz strony dzięki której będziesz mógł rozwinąć swoje pasje to doskonale trafiłeś! Portal w całości poświęcony jest tematyce hobby! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)