KIERUNEK PRZEPŁYWU

Ze względu na kierunek przepływu świeżego ładunku przez cylinder rozróżnia się:  przepłukiwanie poprzeczne (; strumień świe­żego ładunku płynie od szczeliny przelotowej do znajdującej się naprzeciw niej szczeliny wylotowej, czyli w poprzek cylindra; zaopatrzenie denka tłoka w garb (tzw. deflektor) nieznacznie zwiększa dokładność przepłukiwania, cylindra, lecz pogarsza zwiększa naprężenia cieplne i ciężar tłoka; skierowanie kanału przelotowego skośnie ku głowicy (rys. 31-11), przy zachowaniu płaskiego denka tłoka, zmniejsza straty świe­żego ładunku, lecz zarazem sprzyja jego mieszaniu się ze spalinami; ze względu na niedokładne przepłukiwanie cylindra i duże straty świeżego ładunku system ten obecnie nie znajduje już prawie zastosowania, dra i dość dokładne usuwanie spalin z jego wnętrza.

Witaj na moim serwisie ! Jeśli szukasz strony dzięki której będziesz mógł rozwinąć swoje pasje to doskonale trafiłeś! Portal w całości poświęcony jest tematyce hobby! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)