GŁÓWNE ZASTOSOWANIE

Stosowane głównie w silnikach o za­płonie iskrowym; dwa równoległe cylindry mają wspólną komorę spalania i spełniają zadania jednego cylindra; w każdym z nich porusza się posuwisto-zwrotnie jeden zwykły tłok; szczeliny ładujące rozmieszczone są obwodowo w dolnej części jednego cylindra, a wylotowe — w dolnej części drugiego; jeżeli oś obrotu wału korbowego ieży w płaszczyźnie przechodzącej przez osie obu cylindrów lub równoległej do niej, uzyskuje się syitietryczne sterowanie przepływem gazów lub asymetryczne — dzięki przesunięciu korb; kiedy oś obrotu wa­łu korbowego jest prostopadła do płaszczyzny przechodzą­cej przez osie obu cylindrów, trzeba stosować korbowód główny z doczepnym  lub korbowód rozwidlony i suwakowe osadzenie jednego ze sworzni tłokowych .

Witaj na moim serwisie ! Jeśli szukasz strony dzięki której będziesz mógł rozwinąć swoje pasje to doskonale trafiłeś! Portal w całości poświęcony jest tematyce hobby! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)